Witam w mej pastelowej Enklawie

Witam w mej pastelowej Enklawie
ŻYWIĘ NADZIEJĘ, ŻE TEN MÓJ WIRTUALNY ZAKĄTEK ZATRZYMA TWOJE OKO NA DŁUŻEJ I SKŁONI DO POWROTÓW ...

Etykiety tematyczne

martwa natura (33) miejsca (137) oferta (4) olej (39) pastel (102) pejzaż (59) portrety (67) rysunek (34)

wszystkie posty

środa, 26 maja 2010

Obraz "Chata w Kieleckiem" (autor: Marek Strójwąs)


olej na płótnie (35x50 cm.)

Ten obraz został namalowany na specjalne zamówienie dla pewnej pani, która aktualnie mieszka w Jankach (wielkie centrum handlowe w pobliżu Warszawy), a urodziła się i spędziła swoją młodość w Kieleckiem... Chciała mieć po prostu jakąś pamiątkę z tego okresu życia, a jedynym śladem jaki zachowała z tych dni była stara, mocno podniszczona, czarno-biała fotografia jej byłego miejsca zamieszkania... W zasadzie zdjęcie to było bardzo ubogie w treści, tak, że ten obraz w zasadzie powstał na podstawie jej opowiadania... A żeby ta kompozycja miała jakiś artystyczny sens, to pozwoliłem sobie dokomponować kilka elementów, w tym też postać kobiety na pierwszym planie... Byłem w pełni usatysfakcjonowany, gdy usłyszałem, że mój obraz odzwierciedla, to co zachowała w swojej pamięci... Ba, nawet w tej domalowanej przeze mnie z fantazji kobiecie, co mnie już trochę rozbawiło, rozpoznała siebie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz