Witam w mej pastelowej Enklawie

Witam w mej pastelowej Enklawie
ŻYWIĘ NADZIEJĘ, ŻE TEN MÓJ WIRTUALNY ZAKĄTEK ZATRZYMA TWOJE OKO NA DŁUŻEJ I SKŁONI DO POWROTÓW ...

Etykiety tematyczne

martwa natura (33) miejsca (137) oferta (4) olej (39) pastel (102) pejzaż (59) portrety (67) rysunek (34)

wszystkie posty

wtorek, 22 września 2015

obraz "Marszałek Polski"

pastel suchy (70x50 cm)
Praca inspirowana obrazem A. Dobrowolskiego wydanym w 1930 roku w formie pocztówki, a powstała z myślą przeznaczenia na dar dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Pruszkowie, której jestem absolwentem. Wybór tematu związanego z osobą Józefa Piłsudskiego nie jest przypadkowy, gdyż jest to patron tej placówki. W dniu 18 września 2015 r. obchodziła ona jubileusz 100-lecia istnienia. Po gruntownej analizie zdjęć archiwalnych portretowanej osoby doszedłem do wniosku, że ten obraz mimo, że jest przyjemny dla oka, to jednak nie oddaje charakterystycznych cech naszego bohatera narodowego i odstąpiłem od tego zamysłu. Szkoła otrzyma ode mnie inny portret, który zamieściłem w kolejnym moim poście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz